loading...
shimisanat
farshad بازدید : 97 شنبه 13 دی 1399 نظرات (1)

در این مقاله قصد داریم تا معرفی کاملی از نانوپودر تاچ لس داشته باشیم و کاربرد این محصول را تشریح کنیم و مزایای این محصول را به نسبت محصولات موجود بررسی کنیم.

پودر نانو محصولی بی نظیر از شرکت شیمی صنعت

پودر نانو محصولی بی نظیر از شرکت شیمی صنعت

تعریف و توضیح فناوری نانو کمی دشوار است. از نگاه شیمی دانش نانو دانش جدیدی نیست. از صدها سال پیش با وارد کردن ذرات نانو در ساختار شیشه، شیشه‌هایی به رنگ نارنجی، قرمز، بنفش، یا سبز ساخته شده است. انیشتین در قسمتی از دانشنامه دکترای خود اندازه مولکول قند را یک نانومتر محاسبه کرده بود. با این حساب هم شیشه‌گران باستان و هم اینشتین دانشمندان علم نانو بودند. چیزی که دانش نوین نانو را از آن‌ها متمایز می‌کند به کارگیری فناوری‌های پیشرفته برای ایجاد تغییرات در حد نانومتر است.

در ایالات متحده آمریکا کمیته‌ای برای تعریف مفهوم فناوری نانو تشکیل شد (NNI) که طبق مصوبه آن فناوری نانو شامل موارد زیر می‌شود:

  • فناوری نانو شامل تحقیقات و فناوری‌هایی است که در آن‌ها تغییرات و بهینه‌سازی در محدوده 1 تا ۱۰۰ نانومتر ایجاد می‌شود.

  • فناوری نانو باعث به وجود آمدن و استفاده از ساختارهایی می‌شود که ویژگی‌های جدید و منحصر به فردی به خاطر اندازه کوچکشان دارند.

  • فناوری نانو بر اساس توانایی ایجاد تغییرات در ابعاد اتمی کار می‌کند.

نانوفناوری یک دانش به شدت میان‌رشته‌ای است و به رشته‌هایی چون مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دامپزشکی، زیست‌شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود.

تحلیل گران بر این باورند که فناوری نانو، فناوری زیستی (Biotechnology) و فناوری اطلاعات (IT) سه قلمرو علمی هستند که انقلاب سوم صنعتی را شکل می‌دهند. نانو تکنولوژی می‌تواند به عنوان ادامهٔ دانش کنونی به ابعاد نانو یا طرح‌ریزی دانش کنونی بر پایه‌هایی جدیدتر و امروزی‌تر باشد.

پودر نانو جهت شست و شوی خودرو :

پودر نانو یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات در شستشوهای انواع مختلف وسیله های نقلیه و سطوح بسیار مختلف می باشد که از جمله ی آنها می توان به اتومبیل شخصی، هواپیما، عرشه های کشتی و قطار اشاره کرد.

شما می توانید مقدار مشخصی از این محصول را در آب حل کرده و با محلول به دست آمده خودروی خود را بدون استفاده از دست مورد شستشوی قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را با فشار آب بالا مورد شستشو قرار دهید.

ویژگی هایی که یک پودرنانو را از دیگر پودرهای موجودر متمایز میکند عبارت اند از :

1) در صورتی که اندازه ذرات تشکیل دهنده در حد نانومتر باشد می توان به آن پودر، نانو پودر گفت؛ یعنی اگر ذرات تشکیل دهنده پودری از اشکال هندسی کره ای و مکعبی تشکیل شده باشند در این صورت قطر ذرات کمتر از نانومتر می باشد که کوچکترین اندازه ممکن بوده و شما به وسیله دستگاه های بسیار پیشرفته می توانید این ذرات را مشاهده کنید.

برای مثال ذراتی که نمک طعام را تشکیل می دهند نیز بسیار ریز و در حد نانومتر می باشد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که اگر ذرات تشکیل دهنده پودری در حد نانومتر باشد، می توان گفت که این مواد نانو می باشد.

2) دانه های تشکیل دهنده در حد نانومتر باشد، همانطور که در جریان هستید، تمام مواد تشکیل یافته از اتم ساخته شده اند که این اتم ها با آرایش و نظم بسیار خاصی در کنار هم دیگر چیده شده اند و این امر علاوه بر آن که قدرت الهی را به خوبی نشان می دهد ، توجه بسیاری از پژوهشگران را نیز به سوی خود جلب کرده است.

3) ترکیب ذرات نانو با ذرات معمولی که به آنها نانو پودر کامپوزیتی نیز می گویند. این کلمه انگلیسی بوده و به معنای ترکیب دو یا چند مواد با همدیگر می باشد. در مواد کامپوزیتی معمولا یکی از مواد نرم بوده و دیگری نیز از مواد سخت تشکیل یافته است که این ترکیب سبب شده است نیرویی که به مواد وارد می شود از مقاومت بیشتری برخوردار گردد.

با توجه به مزیت های که در استفاده از این محصول وجود دارد، افراد بسیار زیادی به دنبال استفاده از این محصول در کارواش خود هستند تا بتوانند با استفاده از این محصول بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان و مراجعه کنندگان خود ارائه دهند .

با ورود این محصول در صنعت کارواش و شستشوی خودرو می توان انقلابی را در این صنعت مشاهده کرد.

نانو پودر تاچ لس دکترواش یکی از محصولات پرفروش در بازار می باشد که توسط شرکت شیمی صنعت با نازلترین قیمت عرضه میشود:

طریقه مصرف این محصول: میزان اختلاط پودر با آب سرد 1 درصد می­باشد و 0.5 درصد هم شامپو تاچ لس اضافه می­گردد برای مثال برای 200 لیتر آب ابتدا 2 کیلوگرم از پودر داخل آب سرد به خوبی حل شده و سپس به همراه 1 کیلوگرم شامپو وارد مخزن گردد.

ویژگی های این محصول: قدرت پاکنندگی بسیار موثر- براقیت عالی – عدم لکه گذاری بر روی سطح – عدم ایجاد سفیدک بر روی سطوح الاستیکی و پلاستیکی – عدم استفاده از سود سوزآور و …

جهت خرید این محصول شگفت انگیر میتوانید از طریق لینک زیر و ثبت سفارش اقدام نمائید:

خرید و سفارش محصول

farshad بازدید : 91 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

گر قصد خرید بهترین محصول در خصوص زیبایی ظاهر درون اتومبیل خود هستید حتما از واکس واشبورد دکتر واش استفاده نمائید.این محصول یکی از پرکاربردترین سری محصولات خودرویی می باشد که با توجه به گستره کاربرد آن اهمیت کیفیت آن دوچندان میشود. واکس داشپورت دکتر واش از بهترین مواد اولیه فرانسوی تهیه شده است که باعث افزایش طول عمر سطح مورد استفاده می گردد.

واکس داشبورد محصولی بی نظیر از شرکت شیمی صنعت

واکس داشبورد محصولی بی نظیر از شرکت شیمی صنعت

پیش از آنکه به مقوله‌ی دلایل تفاوت در قیمت واکس داشبورد بپردازیم، بهتر است با کاربردهای این وسیله‌ی تمیزکننده بیشتر آشنا شویم.واکس داشبورد برای تمیزکردن، براق کردن و محافظت از داشبورد در برابر تابش نور خورشید استفاده می‌شود.همچنین باعث استحکام رنگ داشبورد می‌شود و از نشستن گرد و غبار روی داشبورد جلوگیری می‌کند.واکس داشبوردهای پلاستیکی برای دیگر قسمت‌های پلاستیکی خودرو نیز قابل استفاده است.

این محصول با براقیت بسیار بالا و طول عمر بیش از 20 روز از لحاظ اقتصادی نیز کاملا مناسب میباشد. با استفاده از ترکیبات آنتی استاتیک در فرمولاسیون این محصول هیچ نوع گرد و خاک بر روی سطح آن قرار نمیگیرد و به کلی بحث بخار شدن در این محصول وجود ندارد.

واکس دکتر واش با داشتن رایحه دلپذیر محیط داخل خودرو را کاملا خوشبو مطبوع خواهد کرد. در این محصول به دلیل وجود ترکیبات شوینده در فرمولاسیون علاوه بر براقیت توانایی پاک کردن سطح داشپورت و دیگر سطوح پلیمری خودرو را دارا میباشد.

ویژگی های خاص این محصول واکس داشبورد :

1) یک پوشش نانویی بر روی سطح ایجاد میکند و طول عمر ماندگاری دو برابر نسبت به محصولات گذشته دارد این نانو مواد خواص آنتی یو وی دارد.

2) سطح را از تابش نور خورشید محافظت میکند محصول واکس داشپورت جدید کاملا زیست سازگار بوده و مشکلات زیست محیطی ترکیبات سیلیکونی را ندارد

 

Shimisanat..com

farshad بازدید : 83 یکشنبه 30 آذر 1399 نظرات (0)

نانو تکنولوژی، توانمندي تليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولي و اتمي و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر مي­شود. از همين تعريف ساده برمي­آيد که نانوتکنولوژي يک رشته جديد نيست، بلکه رويکردي جديد در تمام رشته هاست.براي نانوتکنولوژي کاربردهايي را در حوزه هاي مختلف از غذا، دارو، تشخيص پزشکي و بيوتکنولوژي تا الکترونيک، کامپيوتر، ارتباطات، حمل­و­نقل، انرژي، محيط زيست، مواد، هوافضا و امنيت ملي برشمرده اند.کاربردهاي وسيع اين عرصه به همراه پيامدهاي اجتماعي، سياسي و حقوقي آن، اين فن ­ آوري را به­عنوان يک زمينه فرا رشته­اي و فرابخش مطرح نموده است.

به چه پودر هایی نانو پودر می گونید؟

نوع اول:

مدل ذرات تشكيل دهنده نانو پودر نوع اول  در حد نانومتر است.يعنی اگر ساختار ذرات تشكيل دهنده يک نانو پودر را به صورت يکی از اشكال منظم هندسی در نظر بگيريم، ميانگين اندازه اضلاع آن بين 1 تا 10 نانومتر است.اگر بيشتر ذرات تشکيل دهنده نانو پودر، ابعادی بین نانومتر باشد، آن پودر، نانو پودر محسوب می شود!

نوع دوم:

در نوع دوم باید دانه های تشکيل دهنده پودر، ابعاد نانومتری داشته باشند.در حالتی که اندازه ذرات تشكيل دهنده پودر از صد نانومتر بيشتر باشد، کافی است دانه های آن ابعاد نانومتری داشته باشند تا نانوپودر به شمار آيند.درون هر دانه، اتم ها در يك جهت خاص و رديف های موازی چيده شده اند و تفاوت دو دانه مجاور هم، تفاوت در همين جهت گيری اتم ها است.اگر درصد قابل توجهی از دانه های تشكيل دهنده ذرات، نانومتری باشند، پودر، نانو پودر محسوب می شود.

نوع سوم:

در این نوع ذرات نانو پودر و ذرات پودر معمولی ترکيب شوند.در مدل هنگامی که به ماده نيرو وارد می شود، زمينه نيرو را به رشته يا پودر اضافه شده منتقل می كند تا بتواند در برابر نيروی وارد شده مقاومت بيشتری داشته باشد!

 

 

نانو پودر تاچ لس محصولی پرکاربرد و بی نظیر

نانو پودر تاچ لس محصولی پرکاربرد و بی نظیر

نانو پودر تاچ لس دکترواش یکی از محصولات پرفروش در بازار می باشد که توسط شرکت شیمی صنعت با نازلترین قیمت عرضه میشود:

طریقه مصرف این محصول: میزان اختلاط پودر با آب سرد 1 درصد می­باشد و 0.5 درصد هم شامپو تاچ لس اضافه می­گردد برای مثال برای 200 لیتر آب ابتدا 2 کیلوگرم از پودر داخل آب سرد به خوبی حل شده و سپس به همراه 1 کیلوگرم شامپو وارد مخزن گردد.

ویژگی های این محصول: قدرت پاکنندگی بسیار موثر- براقیت عالی – عدم لکه گذاری بر روی سطح – عدم ایجاد سفیدک بر روی سطوح الاستیکی و پلاستیکی – عدم استفاده از سود سوزآور و …

نانو پودر تاچ لس محصولی پرکاربرد و بی نظیر

نانو پودر تاچ لس محصولی پرکاربرد و بی نظیر

farshad بازدید : 75 چهارشنبه 19 آذر 1399 نظرات (0)

اگر برای نظافت، شست‌وشو و نگهداری از داخل و بیرون ماشینتان به دنبال خرید محصولات حرفه ای و تخصصی هستید، محصولات شوینده‌ی خودرو دکترواش می‌تواند تمام آنچه می‌خواهید یکجا برایتان مهیا کند.

محصولات دکترواش شامل7  محصول است:

1) شامپو تاچ لس دکترواش

این محصول یکی از تخصصی ترین محصولات شوینده خودرو در برند دکتر واش میباشد. هدف از تهیه این محصول کم کردن زمان شستشو، استفاده از نیروی کار کمتر، صرفه جویی در مصرف آب وبرق ،جلوگیری از آسیب به رنگ خودرو میباشد. استفاده از این محصول با آموزش بسیار آسان تحول جدیدی در خدمات کارواش خواهد بود.

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

2) مواد موتورشویی دکترواش

این محصول جز پرفروش ترین محصولات دکتر واش می باشد از ویژگی های این محصول سازگار بودن آن برای انواع متریالهای فلزی (جنس فلزات مختلف اعم از آلومینیوم و فولاد و چدن و …) و انواع پوشش های پلیمری و لاستیکی می باشد و هیچ گونه خوردگی و آسیبی را ایجاد نمیکند. از ویژگی های دیگر این محصول شستشو سریع و آسان موتور خودرو از آلودگی ها می باشد

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

3) مواد توشویی دکترواش

این محصول یکی از خاص ترین محصولات برند دکتر واش برای مصرف کنندگانی است که حرفه ای میاندیشند. کنسانتره دکتر واش با فرمولاسیون منحصر بفرد خود سازگار با تمامی سطوح داخلی خودرو اعم از پشمی، پلیمری،چرمی ،لاستیکی و … می باشد. این محصول لذت پاک کردن سطوح را در چند لحظه به مصرف کننده می دهد. این محصول با نسبت 4:1 با آب مخلوط می گردد(4 قسمت آب و یک قسمت مواد توشویی) و با شویندگی خارق العاده خود در مدت زمان کوتاه تاثیر بسزایی در کیفیت توشویی خودرو دارد.

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

4) واکس داشبورد دکترواش

این محصول یکی از پرکاربردترین سری محصولات خودرویی می باشد که با توجه به گستره کاربرد آن اهمیت کیفیت آن دوچندان میشود. واکس داشپورت دکتر واش از بهترین مواد اولیه فرانسوی تهیه شده است که باعث افزایش طول عمر سطح مورد استفاده می گردد. این محصول با براقیت بسیار بالا و طول عمر بیش از 20 روز از لحاظ اقتصادی نیز کاملا مناسب میباشد. با استفاده از ترکیبات آنتی استاتیک در فرمولاسیون این محصول هیچ نوع گرد و خاک بر روی سطح آن قرار نمیگیرد و به کلی بحث بخار شدن در این محصول وجود ندارد. واکس دکتر واش با داشتن رایحه دلپذیر محیط داخل خودرو را کاملا خوشبو مطبوع خواهد کرد. در این محصول به دلیل وجود ترکیبات شوینده در فرمولاسیون علاوه بر براقیت توانایی پاک کردن سطح داشپورت و دیگر سطوح پلیمری خودرو را دارا میباشد.

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

5) واکس تایر دکترواش

برای براقیت و تیره شدن تایر خودرو و همچنین محافظت در برابر عوامل بیرونی به مانند اشعه ماوربنفش نور خورشید بسیار مناسب می باشد. این محصول با استفاده از بهترین مواد اولیه کمک زیادی به مصرف کننده جهت رسیدن به اهداف بالا می کند. واکس تایر دکتر واش دارای ماندگاری بالا ،براقیت پایا،خواص آنتی استاتیک (جهت جلوگیری از جذب گرد و خاک) میباشد.

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

6) شوینده رینگ دکترواش

این محصول با توجه به احساس نیاز بازار به یک محصول پرقدرت و در عین حال ایمن از لحاظ مصرف در سطوح مختلف فرموله شده است. رینگ شویی دکتر واش در مدت زمان کوتاهی آزبست و آلودگی های موجود بر سطح رینگ را محو میکند. از ویژگیهای این محصول استفاده آسان و سریع و همچنین سازگار بودن با انواع متریالهای رینگ اعم از کروم،آلومنیوم،استیل و غیره می باشد. جهت بهره مندی بهتر از محصول باید دستورالعمل استفاده از آن دقیقا رعایت شود. مواد رینگ شویی باید بر سطح خشک رینگ اسپری شده و بعد گذشت چند دقیقه با آب تحت فشار شسته شود.

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

7) نانو پودر تاچ لس دکترواش

نانو پودر تاچ لس دکتر واش یکی ازجدیدترین محصولات تخصصی شوینده شرکت می­باشد

طریقه مصرف این محصول: میزان اختلاط پودر با آب سرد 1 درصد می­باشد و 0.5 درصد هم شامپو تاچ لس اضافه می­گردد برای مثال برای 200 لیتر آب ابتدا 2 کیلوگرم از پودر داخل آب سرد به خوبی حل شده و سپس به همراه 1 کیلوگرم شامپو وارد مخزن گردد.

ویژگی های این محصول: قدرت پاکنندگی بسیار موثر- براقیت عالی – عدم لکه گذاری بر روی سطح – عدم ایجاد سفیدک بر روی سطوح الاستیکی و پلاستیکی – عدم استفاده از سود سوزآور و …

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

معرفی بهترین محصولات کارواش و شوینده خودرو

با خرید از شرکت شیمی صنعت صاحب محصولاتی با کیفیت عالی و درجه یک جهت شست و شوی خودروی خود خواهید شد

 

Shimisanat..com

farshad بازدید : 76 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

نانو پودر تاچ لس دکتر واش یکی ازجدیدترین محصولات تخصصی شوینده شرکت می­باشد

طریقه مصرف این محصول: میزان اختلاط پودر با آب سرد 1 درصد می­باشد و 0.5 درصد هم شامپو تاچ لس اضافه می­گردد برای مثال برای 200 لیتر آب ابتدا 2 کیلوگرم از پودر داخل آب سرد به خوبی حل شده و سپس به همراه 1 کیلوگرم شامپو وارد مخزن گردد.

ویژگی های این محصول: قدرت پاکنندگی بسیار موثر- براقیت عالی – عدم لکه گذاری بر روی سطح – عدم ایجاد سفیدک بر روی سطوح الاستیکی و پلاستیکی – عدم استفاده از سود سوزآور و …

جهت خرید محصول کلیک کنید

farshad بازدید : 85 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

این محصول یکی از تخصصی ترین محصولات شوینده خودرو در برند دکتر واش میباشد. هدف از تهیه این محصول کم کردن زمان شستشو، استفاده از نیروی کار کمتر، صرفه جویی در مصرف آب وبرق ،جلوگیری از آسیب به رنگ خودرو میباشد. استفاده از این محصول با آموزش بسیار آسان تحول جدیدی در خدمات کارواش خواهد بود.

نحوه استفاده از این محصول

  1. پاشش این محصول بر سطح خودرو باید کاملا یکنواخت و به صورت پودری باشد ( اگر از کف پاش استفاده می شود حتما نازل کف باش به گونه ای تنظیم شود که بجای کف گلوله ای، کف به صورت پودری بر سطح خودرو پاشش شود و در اگر از سم پاش استفاده شود نازل در حالت پودری قرار گیرد)

  2. تمامی سطح خودرو آغشته به مواد شده و بعد از 3 دقیقه خودرو آماده آبکشی است.

  3. در هنگام آب کشی خودرو تمامی سطح خودرو با نازل آبکشی شود.

  4. توجه شود که مواد حتما باید بر روی سطح خشک خودرو پاشش شود در صورت خیس شدن خودرو اثرپذیری آن بسیار کاهش میابد.


جهت خرید و سفارش این محصول  کلیک کنید

farshad بازدید : 66 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

نتایج یک پژوهش تازه که به کمک اندازه‌گیری آزمایشگاهی انجام شده، نشان می‌دهد که هسته‌ی درونی جامد زمین تنها حدود یک سوم سن سیاره یعنی یک تقریباً میلیارد سال قدمت دارد.

زمین مانند یک کیک چندلایه است، با پوسته‌ی بیرونی جامد، یک گوشته‌ی غلیظ و داغ، یک هسته‌ی بیرونی مایع و یک هسته‌ی درونی جامد. این هسته‌ی درونی جامد به وسیله‌ی آهنی که در هسته‌ی مایع سرد و متبلور می‌شود، به آرامی در حال رشد است.

این فرآیند به قدرت گرفتن چرخش هسته‌ی مایع بیرونی کمک می‌کند که به نوبه‌ی خود باعث ایجاد میدان مغناطیسی زمین می‌شود و به محافظت از سیاره در برابر پرتوهای مضر کیهانی کمک می‌کند. به عبارت دیگر هسته‌ی درونی نقش بسیار مهمی در حیات زمینی دارد.

اما درباره‌ی تاریخچه‌ی این گوی آهنی با ۲۴۴۲ کیلومتر عرض، اطلاع زیادی در دست نیست. تخمین‌های درنظر گرفته شده برای آن از نیم میلیارد سال تا بیش از ۴ میلیارد سال را دربر می‌گیرد. تقریبا به اندازه‌ی سن زمین که ۴.۴ میلیارد سال است.

اکنون پژوهشگران کوشیده‌اند با روشی دقیق‌تر از قبل، سن این هسته‌ی درونی جامد را تخمین بزنند. «یونگ‌فو لین» (Jung-Fu Lin) دانشمند علوم زمین در دانشگاه آستین تگزاس در این زمینه گفت: «زمین در منظومه‌ی شمسی یکتاست زیرا میدان مغناطیسی قوی دارد و قابل سکونت است. در نهایت می‌توان از نتایج پژوهش انجام شده برای اندیشیدن به اینکه چرا سیارات منظومه‌ی شمسی میدان مغناطیسی دارند استفاده کرد.»

  • درون زمین چه خبر است؟

دینام زمین

میدان مغناطیسی زمین توسط آنچه که دانشمندان آن را «دینام زمین» (Geodynamo) می‌خوانند تأمین می‌شود. این پدیده شامل حرکت هسته‌ی خارجی غنی از آهن زمین است که سیاره‌ی ما را به یک آهنربای غول‌پیکر، اگرچه کمی به‌هم‌ریخته، تبدیل می‌کند. دینام زمین با ایجاد میدان مغناطیسی، مسئول شکل‌گیری قطب شمال و جنوب مغناطیسی و سپر محافظ نامرئی سیاره در برابر ذرات باردار خورشیدی است.

بخشی از حرکت هسته‌ی درونی توسط گرما ایجاد می‌شود که به عنوان منبع انرژی گرمایی آن شناخته می‌شود. همین‌طور که هسته‌ی زمین به تدریج سرد می‌شود، از درون به بیرون متبلور شده و این فرآیند تبلور انرژی آزاد می‌کند که می‌تواند قدرت حرکت هسته‌ی بیرونی مایع را بیشتر کند. این انرژی ناشی از متبلور شدن، منبع انرژی ترکیبی ژئودینام نام دارد.

لین و همکارانش قصد داشتند از شواهد تجربی برای تعیین میزان انرژی از هر یک از این منابع استفاده کنند. دانستن میزان انرژی به آنها امکان می‌داد تا سن هسته‌ی درونی زمین را تخمین بزنند.

برای انجام این کار، پژوهشگران شرایط هسته را در مقیاس کوچک بازسازی کردند. آنها یک قطعه آهن به قطر ۶ میکرون را تا دمای ۲۷۲۷ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کردند و سپس بین دو قطعه الماس فشردند تا با فشارهای شدید هسته‌ی زمین مطابقت داشته باشد. پس از آن رسانش آهن را تحت این شرایط اندازه‌گیری کردند.

شیوه‌ی قرار دادن نمونه‌ی آهن بین دو الماس

طرحی گرافیکی از شیوه‌ی بررسی نمونه‌ی آهن
Credit: The University of Texas at Austin

هسته‌ای جوان

اندازه‌گیری رسانایی آهن به پژوهشگران امکان داد تا میزان سرد شدن هسته را که در نهایت به تأمین انرژی ژئودینام منجر می‌شود، اندازه‌گیری کنند. آنان دریافتند که ژئودینام در حدود ۱۰ تراوات (۱۰ به توان ۱۲ وات) انرژی از هسته‌ی در حال سرد شدن زمین کسب می‌کند. بیش از یک پنجم گرمایی که زمین از طریق سطح خود به فضا منتشر می‌کند که ۴۶ تراوات است.

لین در مقاله‌ای که ۱۳ آگوست در نشریه‌ی Physical Review Letters منتشر شده گفت: «با محاسبه‌ی میزان اتلاف این انرژی، پژوهشگران می‌توانند سن هسته‌ی زمین را تخمین بزنند. زیرا به کمک نرخ اتلاف انرژی پژوهشگران می‌توانند محاسبه کنند که فرآیند تبدیل یک گوشته‌ی مایع آهنی به هسته‌ی جامد امروزی چقدر طول می‌کشد.»

به گفته‌ی او نتیجه‌ی این پژوهش، بین ۱ تا ۱.۳ میلیارد سال را نشان می‌دهد. تخمینی که حتی از برخی تخمین‌های گذشته با روش‌های مشابه، بیشتر است. برای نمونه یک محاسبه در سال ۲۰۱۶ سن هسته‌ی جامد زمین را ۷۰۰ میلیون سال ذکر کرده بود. به گفته‌ی لین با توجه به دقت و اطمینان بالای روش‌هایی که او و همکارانش به‌کار برده‌اند، چنین سن کمی بعید به نظر می‌رسد.

از سویی بر اساس مقاله‌ی که سال ۲۰۱۵ در نشریه‌ی Nature منتشر شد، بررسی سنگ‌های مغناطیسی باستانی نشان می‌دهد که میدان مغناطیسی زمین بین ۱ تا ۱.۵ میلیارد سال پیش به طور ناگهانی تقویت شده است. چیزی که به گفته‌ی لین به خوبی با نتایج جدید سازگار است زیرا تشکیل هسته‌ی جامد می‌تواند عامل این تقویت بوده باشد.

هنوز پرسش‌های زیادی درباره‌ی توزیع گرما در هسته وجود دارد. برخلاف نمونه‌ی آزمایشگاهی، هسته‌ی زمین فقط از آهن تشکیل نشده بلکه شامل عناصر سبک‌تر مانند کربن، هیدروژن، اکسیژن سیلیسیوم و گوگرد نیز هست.

اما نسبت این عناصر اندک، ناشناخته است و دانستن از چگونگی اثرگذاری بر رسانش هسته‌ی درونی را دشوار می‌کند. کاری که لین و همکارانش مشغول انجام آن هستند. او اشاره داشت: «ما تلاش می‌کنیم شیوه‌ی اثرگذاری این عناصر را در فشار و دمای بالا بررسی کنیم.»

جهت مشاهده ی بیشتر مقالات و جدیدترین اخبار در زمینه علم شیمی روی  لینک زیر کلیک کنید :

shimisanat/news

farshad بازدید : 72 یکشنبه 02 آذر 1399 نظرات (0)

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که آب موجود در سیاره‌ی زمین ناشی از برخورد یک شهاب‌سنگ یا سیارک نیست بلکه منشأ آن احتمالا در زمان شکل‌گیری زمین وجود داشته است.

در این مطالعه که توسط مرکز تحقیقات پتروگرافی و ژئوشیمیایی فرانسه (Centre de Recherches Petrographiques et Geochimiques) انجام شده، یک مدل شهاب‌سنگ به نام «کندریت انستاتیت» (Enstatite Chondrite) که با عنوان کندریت نوع E نیز شناخته می‌شود، برای یافتن نشانه‌های هیدروژن بررسی شده است. کندریت‌ها شهاب‌سنگ‌هایی هستند که به همان صورتی که از بدنه‌ی اصلی جدا شده‌اند، بدون اثر پذیرفتن از عواملی مانند ذوب شدن یا جداسازی وجود دارند.

پژوهشگران دریافتند این نوع سنگ فضایی که از مواد کشف شده در بخش داخلی منظومه‌ی شمسی (کمربند سیارکی و سیارات سنگی) تشکیل شده، دارای میزان کافی هیدروژن برای شکل دادن حداقل سه برابر آب‌های موجود در اقیانوس‌های کره‌ی زمین و حتی بیشتر است.

این سنگ که از ماده‌ای مشابه زمین ساخته شده، بدون تحول باقی مانده و نشان می‌دهد که هنگام تشکیل زمین در ۴٫۵ میلیارد سال پیش هم وجود چنین موادی در ساختار زمین می‌تواند باعث شکل‌گیری آب‌های امروزی شده باشد. این برخلاف نظریه‌ی قبلی است که آب موجود را ناشی از ورود شهاب‌سنگ و سنگ‌های فضایی از فواصل دوردست به زمین می‌دانست.

«لوریت پیانی» (Laurette Piani) نویسنده‌ی این پژوهش بیان داشت: «کشف ما نشان می‌دهد که ساختار مواد معدنی موجود در زمین می‌توانسته در شکل‌گیری آب بر روی سیاره نقش داشته باشد. در زمان شکل‌گیری سیارات سنگی، مواد حامل هیدروژن در فضای داخلی منظومه‌ی شمسی وجود داشته است. اگرچه دما برای تشکیل آب مایع بسیار بالا بوده است.»

بلوک‌های ساختاری زمین اغلب خشک به نظر می‌رسد و به همین دلیل نظریه‌های قبلی منبع خارجی را عامل وجود آب در کره‌ی زمین می‌دانستند.

سیارک‌ها در فضا

پیش از این تصور می‌شد اجرام فرازمینی مانند سیاک‌ها منشأ آب در زمین هستند
Credit: Shutterstock/Vadim Sadovski

«لیونل واچر» (Lionel Vacher) از دانشگاه واشنگتن، در این زمینه گفت: «جالب‌ترین بخش برای من این است که این نوع شهاب‌سنگ که تصور می‌شد تقریبا خشک است، دارای مقدار زیادی آب است.»

او تعدادی از کندریت‌های نوع E را برای مطالعه‌ی خود و تجزیه‌وتحلیل آب موجود در آن انتخاب کرده و اکنون مشغول مطالعه‌ی ساختار آب در دیگر انواع شهاب‌سنگ موجود در زمین است.

کندریت‌های انستاتیت، نادر هستند و تنها حدود ۲ درصد از شهاب‌سنگ‌های شناخته شده در زمین را تشکیل می‌دهند؛ اما شباهت ایزوتوپی آن‌ها با زمین باعث می‌شود که برای پژوهشگران در زمینه‌‌ی منشأ سیاره‌ی ما و ساختار اولیه‌ی منظومه‌ی شمسی، متقاعدکننده باشد.

این شهاب‌سنگ‌ها دارای ایزوتوپ‌های اکسیژن، تیتانیوم و کلسیم مشابه زمین هستند و پژوهش انجام شده نشان داد که ایزوتوپ‌های هیدروژن و نیتروژن آن‌ها نیز شبیه زمین است. گفتنی است در مطالعه‌ی مواد فرازمینی، از فراوانی ایزوتوپ‌های یک عنصر به‌عنوان یک مشخصه استفاده می‌شود تا منشأ عنصر تشخیص داده شود.

 

واچر در این زمینه افزود: «اگر کندریت‌های انستاتیت به طور مؤثر بلوک‌های ساختاری سیاره‌ی ما بودند، که شباهت ایزوتوپی آن‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهد، طبق نتیجه‎گیری ما، آن‌ها از تشکیل آب بر روی زمین پشتیبانی کرده‌اند و منشأ آب‌های زمین را توضیح می‌دهند. این شگفت‌آور است!»

امواج آب اقیانوس در جزایر هاوایی

این مقاله که در ژورنال Science چاپ شده، نشان می‌دهد که مقدار زیاد نیتروژن موجود در جو هم می‌تواند ناشی از کنتریت‌های انستاتیت باشد.

لوریت پیانی گفت: «تنها چند نمونه کندریت انستاتیت کاملا دست نخورده وجود دارد، آن‌هایی که نه در سیارک خود و نه در زمین تغییر نکرده‌اند. ما در این مطالعه‌، شهاب‌سنگ‌ها را به دقت انتخاب و از یک روش تحلیلی ویژه برای جلوگیری از ورود هر گونه آب‌های زمینی به آن‌ها استفاده کردیم.»

به‌کارگیری دو روش تحلیلی شامل طیف‌سنجی جرمی معمولی و طیف‌سنجی جرمی یون ثانویه (SIMS) به پژوهشگران این امکان را داد تا محتوا و ترکیب مقدار بسیار اندک آب در شهاب‌سنگ‌ها را اندازه‌گیری کنند.

به گفته‌ی نویسندگان این مقاله، تا پیش از این معمولا فرض می‌شد که این نوع کندریت‌ها در نزدیکی خورشید شکل گرفته‌اند بنابراین معمولا خشک در نظر گرفته می‌شدند و این موضوع مانع از هر گونه تحلیل جامع برای هیدروژن موجود در آن‌ها می‌شد. اما اکنون این مواد یکی از عوامل اصلی در شکل‌گیری اقیانوس‌های وسیع زمین شناخته می‌شوند. باید دید مطالعات آینده در این زمینه، به چه نتایجی در زمینه‌ی شکل‌گیری سیاره‌ی آبی دست می‌یابند.

جهت مشاهده ی بیشتر مقالات و جدیدترین اخبار در زمینه علم شیمی روی  لینک زیر کلیک کنید :

shimisanat/news

farshad بازدید : 73 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

گوگل اعلام کرده است در آینده کلیه محصولات خود را از طریق مواد بازیافتی تولید خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۵ نیز استفاده از پلاستیک در تولید محصولات خود را به صفر خواهد رساند.

 گوگل تا سال ۲۰۲۲ با استفاده از مواد بازیافتی محصولات خود را تولید می‌کند. البته هم اکنون نیز نیمی از مواد ساخته شده برای پیکسل جدید و گوگل نست از این مواد بازیافتی بوده است. به عنوان مثال قاب پشتی پیکسل به طور کامل از آلومینیوم بازیافتی تهیه شده است.

در وبلاگ رسمی گوگل میخوانیم که پیکسل اولین تجربه شرکت با استفاده از آلومینیوم بازیافتی است. این اقدام گوگل باعث می شود که استخراج آلومینیوم از معادن کاهش یافته و همچنین ضایعات نیز کاهش یابد. همین موضوع کمک خواهد کرد تا ۳۵ درصد تولید کربن در ساخت گوشی ها نیز کاهش پیدا کند. هدف اصلی گوگل استفاده از مواد بازیافتی برای تولیدات خود خواهد بود و بدین منظور خط تولید جدیدی نیز با استفاده از کمک شرکا و سرمایه گذاری آن ها روی مواد بازیافتی راه اندازی خواهد شد.

گوگل پیش از این نیز تلاش‌های زیادی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی انجام داده بود. آخرین هدف این شرکت نیز استفاده از مواد بازیافتی برای تولید محصولات بوده و به این ترتیب ۵۰ درصد پلاستیک به کار رفته در محصولات کاهش خواهد یافت. البته کاهش ۵۰ درصدی پلاستیک و استفاده از مواد بازیافتی بالاتر از استانداردهای در نظر گرفته شده جهانی است و این شرکت از متریال های مختلف استفاده خواهد کرد تا آلودگی کمتری تولید کند.

 گوگل تا یکسال آینده گواهی UL 2799 Zero Waste to Landfill  را برای محصولات خود دریافت خواهد کرد که مربوط به بازیافت تمام قطعات محصولات این شرکت است. بدین ترتیب تمامی قسمت های مربوط به محصولات بازیافت خواهند شد و هیچ کدام به عنوان ضایعات دور ریخته نخواهد شد. همکاری های جدید و تحقیقات بسیار زیادی با کمک شرکت های مختلف انجام شده است. از دیگر هدف های گوگل برای کمک به محیط زیست می توان به کسب و کار بدون استفاده از انرژی های کربنی تا سال ۲۰۳۰ اشاره کرد.

جهت مشاهده ی بیشتر مقالات و جدیدترین اخبار در زمینه علم شیمی روی  لینک زیر کلیک کنید :

shimisanat/news

farshad بازدید : 72 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

سازمان هواشناسی جهانی از ثبت بزرگترین صاعقه جهان به طول ۷۰۰ کیلومتر در برزیل خبر داده است.

 دو صاعقه جدید در برزیل توانسته است رکورد دار بزرگترین صاعقه در جهان از نظر طول و زمان باشد. سازمان هواشناسی جهانی WMO این دو صاعقه را به عنوان بزرگترین طوفان‌های تندری در تاریخ تایید کرده است.

صاعقه اول در ۴ مارس ۲۰۱۹ در آرژانتین اتفاق افتاد که زمان آن  ۱۶.73 ثانیه بوده است. پیش از این بیشترین رکورد مربوط به یک ساعته در جنوب فرانسه با ۷.۷۴ ثانیه بود.

صاعقه دوم در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ در جنوب برزیل اتفاق افتاد که بیش از ۷۰۰ کیلومتر طول داشته است و به عنوان خارق‌العاده ترین صاعقه رکورددار است. رکورد قبلی با ۳۲۱ کیلومتر مربوط به اوکلاهما در سال ۲۰۰۷ بوده است.

سخنگوی ارشد سازمان هواشناسی می‌گوید: وجود چنین صاعقه هایی در طبیعت علاوه بر نشان دادن قدرت طبیعت نشان دهنده پیشرفت علمی در ارزیابی و اندازه‌گیری چنین اتفاقاتی است.

اندازه گیری چنین رویدادهایی در آینده می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در تعیین محدودیت ها و در مقیاس صاعقه ها در زمینه‌ای مانند مهندسی، ایمنی و نگرانی های علمی به وجود آورد.

به طور کلی یک صاعقه معمولی ۵ گیگا ژول انرژی یا نزدیک به ۱.۴ مگاوات ساعت انرژی با خود حمل می کند. همچنین دانستن مقدار انرژی ابرصاعقه ها نیز بسیار جالب توجه است.

این صاعقه ها در مکان‌های تصادفی رخ می‌دهند و به همین دلیل جذب و  ذخیره انرژی آنها غیر ممکن می شود.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 10,268
  • بازدید کلی : 21,173